Immigrazioari buruzko begiradak
Hizkuntza: Gaztelania
"Hezkuntza da edozein gizarte eraikitzeko oinarrizko oinarria. Herrialdeek gizarte ekitatiboak, osasungarriak eta oparoak eraikitzeko egin dezaketen inbertsio bakarra da. Giza Eskubideen Deklarazioaren arabera, "Denok dugu hezkuntzarako eskubidea", baina hezkuntza ez da soilik giza garapenerako eskubidea, baizik eta pasaporte bat, ateak irekitzen dituena eta aukerak eta askatasunak zabaltzen dituena. " Horrela definitzen du NBEk hezkuntza.
Testuinguru horretan, migrazioak erronka dira, bai hezkuntza-sistemarentzat, bai sistemara iristen diren haur eta gazteentzat. Hezkuntza-sistemaren bidez, etorkin gazteak beste herrialde batera egokitzen dira geografian, kliman, elikaduran, ohituretan eta hizkuntzan (k), eta, hezkuntza-sistemaren bidez, harrera-herrialdeko herritar bihurtzen dira.
Francisco Luna, Estatuko Batzorde Eskolarreko kidea, Gizarte Batzordeko kidea EHU/UPVn
Amelia Barquín, Kulturarteko Hezkuntza irakaslea Mondragon Unibertsitatean
Mod: Xabier Aierdi, Begirune Fundazioko presidentea
Atzerritar jatorriko immigrazioa gure gizartearen egiturazko errealitatea da, eta euskal gizarteak lehendik zuen aniztasuna indartzen du. Sarritan, haien presentzia eztabaidagarria da, politizazioaren eta kriminalizazioaren mende dago, baina haien gizarteratzea funtsezkoa da Euskadi inklusiboa eta berdintasunezkoa eraikitzeko. Egoera horri erantzuteko dugun gaitasunaren araberakoa izango da etorkizunean izango dugun gizarte mota, ez erabilera aldetik, baizik eta gizatasunaren eta justiziaren aldetik.
Ziklo honekin lotuta, Gari Garaialderen argazki erakusketa egongo da ikus gai gastrokultura gunean (urriak 10-31)
Oharra
Hitzaldi hau streaming bidez eskainiko da.
WEBGUNEAREN TITULARRA:
ORRI-OINA:
Menu osagarria:
San Telmo Museoa. 2024 copyright ©
NABIGAZIORAKO LANGUNTZAK: