Erakusketa Pier Paolo Pasolini idazle eta zinegile italiarrak Erromarekin zuen harremanaren bitartez hurbiltzen da beregana. Gertutasun honek harreman hura osatzen eta definitzen duten eremu guztietan sartzea esan nahi du: poesia, politika, konpromiso zibila, sexua, maitasuna, adiskidetasuna, zinema.
Gidoien eskuizkribuak aurkezten dira, oharrez beteak, gidoiak, story-bord-ak, filmeen zatiak, poemak, nobelak, saiakera eta artikuluak; bere eta beste artista eta intelektualeeki izandako korrespondentzia (Alberto Moravia, Maria Callas edo Laura Bettiri), Pasolinik egindako marrazkiak eta koadroak.. Era berean, proiektuak, Pasolinik bere idatzietan estimatzen eta aipatu zituen Giorgio Morandi, Ottone Rosai, Renato Guttuso eta Filippo De Pisis artisten lanak ere aurkezten dira.
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Parisko Cinémathèque française, Erromako Azienda Speciale Palaexpo - Palazzo delle Esposizioni eta Berlingo Martin-Gropius-Bau erakundeen koprodukzioa da.
Pier Paolo Pasoliniren bizi eta sormenezko sei eremu kronologiekoetan egituratzen da. 1950eko urtarrilaren 28an Erromara iristen denean hasten da eta 1975eko azaroaren 2an, Ostiatetik gertu, bere gorpuaren aurkikuntzarekin isten da.
Pasolini polemistarentzat, gizarte italiarraren bilakaeraren analista zorrotzarentzat, Erroma izan zen behaketa eremu nagusia; ikerketa, gogoeta eta borroka eremu iraunkorra. Eta, hain zuzen, hainbeste maite zuen hiriaren eraldaketatik hasi zen Pasolini 60-70 hamarkadetako Italiaren eta italiarren aldaketa aztertzen.
1950eko urtarrilean, Pasolini, bere ama Susannarekin, ohorerik eta lanik gabe, Erromako Termini estaziora iristen denekoa. Rebibbiako kartzelaren ondoko etxe apal batera aldatu arte, ghettoan ostatua aurkitzen duenekoa. Hutsaren hurrengo soldatarekin irakasle bihurtzen denekoa. Erromako ragazzi-en erotismo aske eta paganoa aurkitzen duenekoa. Zirrara eta etsipenaren artean kulunka dabilenekoa.
Ragazzi di vita-ri esker, Pasolini Erromako intelektualen giroan sartzen denekoa. Besteen filmetarako gidoiak eta eszeneratzeak idazten hasten denekoa. Erromako erdialdetik hurbilagoko etxe batera aldatzen denekoa. Bidaia askotan lagun izango dituen Alberto Moravia eta Elsa Moranterekin adiskidetasun luzea hasten duenekoa. Laura Betti ezagutzen duenekoa.
39 urterekin, Pasolinik, zinematografia-tekniketaz ezer jakin gabe, bere lehenengo pelikula, Accattone, filmatzen duenekoa. Erromako errabaletan girotutako hiru pelikula jarraian filmatu eta borgate-n koplari bihurtzen denekoa. Gerraosteko erromatar ospetsuena, Anna Magnani, zuzentzen duenekoa. Bere aurkako epaiak ugaltzen direnekoa. Bere bizitzako maiterik garrantzitsuenetakoa aurkitzen duenekoa.
Pasolini Erromako hegoaldeko auzo aberats berri batera aldatzen denekoa. Erromak dagoeneko eskaintzen ez diona, beste nonbait bilatzen hasten denekoa. Mikrofonoa eskuetan, sexualitateari buruzko dokumental bat filmatzeko, italiar penintsula goitik behera zeharkatzen duenekoa. Bere Vangelo Palestinan ez filmatzea erabakitzen duenekoa. Hirugarren munduaz geroz eta maiteminduago dagoenekoa.
Pasolinirentzat desilusioaren eta atsekabearen garaia hasten denekoa. Gaixorik igarotako hilabete batean bere antzerki-lan guztiak idazten dituenekoa. Valle Giulia-ko 1968ko istiluen ondoren, poliziagandik ikasleengandik baino hurbilago sentitzen denekoa. Parisko bizitza intelektuala Erromakoaren kontrapuntu gertatzen zaionekoa. New York aurkitzen duenekoa. Maria Callas zuzentzen duenekoa eta harekin oporretan Greziara joaten denekoa.
Pasolinik beretzat bi etxe eraiki arazten dituenekoa, kotxez Erromatik ordubetera, ipar mendebaldean bata, hego ekialdean bestea. Bere Trilogia-ko gorpuen erotismo inozentea gaitzesten duenekoa. Amaitugabe geldituko den bere eleberri handia, Petrolio, lantzen hasten denekoa. Salò, zinemaren historiako pelikularik eztabaidatuenetakoa, filmatzen duenekoa. Azaroko goiz batean, Ostiako hidrohegazkin-portuan, hondartzatik gertu, hilik aurkitzen dutenekoa.
Erakusketak, ikusgai izan den egoitza bakoitzean inguruarekin lotura bat bilatu du. Horrela, Bartzelonan, garaiko kataluniar intelektualekin izandako harremana nabarmentzen zen, hizkuntzarekiko interesa eta poeta katalanen antologia baten itzulpena, objektu ezberdinen bitartez.
San Telmoren kasuan, Pasoliniren izaera kritikoa eta azaltzen duten objektuak bildu dira. Alde batetik, Piero Salvik egindako argazkiak daude, Pasolini Burgosko Auziaren aurkako manifestaldian azaltzen dutena; bestetik, Zinemaldiak 1977an Pasoliniri buruz egindako atzerabegirakoaren inguruko publikazioa dago, San Telmo Museoak argitartutakoa, ‘Pasolini’, Ivan Zuluetak diseinatutako azala duena.
Mamma Roma (1962), Uccellacci e uccellini (1966), Teorema (1968), Pasolini (2014)
Irekiera berezia 20.30etatik 24.00etara. Musika eta taberna zerbitzua.
Mahai ingurua: José Luis Rebordinos, Joxean Fernández, Jabier Rebollo, David Trueba
Pasoliniren filmografia
Solasaldia: Silvia Martín "Wallace", Fernando Golvano
WEBGUNEAREN TITULARRA:
ORRI-OINA:
Menu osagarria:
San Telmo Museoa. 2023 copyright ©
NABIGAZIORAKO LANGUNTZAK: